utorak, januar 21, 2020

sos ministarstvoIzvor fotografije: Veb stranica Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanjaPoverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti doneo je upozorenje kojim se Centar za zaštitu odojčadi, dece i mladih upozorava na nepravilnosti u obradi podataka o ličnosti, jer je snimao razgovore pozivaoca telefona savetodavnih usluga, bez zakonskog ovlašćenja ili pristanka lica za obradu podataka, i to na sve tri linije - SOS telefon za žene sa iskustvom nasilja, SOS dečji telefon i Roditeljski telefon.

Autonomni ženski centar je u julu 2019. godine uputio pitanje Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti da li je snimanje razgovora bez informisanja pozivateljke da će to biti snimljeno suprotno Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti? Ova praksa je inače suprotna i opštem standardu za uslugu SOS telefona o poverljivosti razgovora.

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti je utvrdio nepravilnost (Upozorenje od 15.10.2019.), na osnovu člana 56. st.1, a u vezi sa članom 97 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Poverenik je obavestio AŽC (dopisom od 19.12.2019.) da je Centar za zaštitu odojčadi, dece i mladih poslao informaciju o postupanju po Upozorenju (2.12.2019.), odnosno o preduzetim merama za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti, koje obuhvataju automatsku poruku pre javljanja operatera na sve tri SOS linije.

Da podsetimo, nakon objavljivanja prvog nezavisnog izveštaja o radu nacionalnog SOS telefona, Centar za zaštitu odojčadi, dece i mladih je odbio da AŽC dostavlja informacije od javnog značaja u kojima se nalaze osnovni podaci o radu ove linije. AŽC je i ovim povodom podneo žalbu Povereniku, na čiji odgovor još uvek čeka.

Informaciju Poverenika o upozorenju upućenom Centru za zaštitu odojčadi, dece i mladih možete videti ovde.

Prvi nezavisni izveštaj o radu nacionalnog SOS telefona možete videti ovde.