Definicija krivičnog dela silovanje u domaćem krivičnom zakonodavstvu mora se promeniti i uskladiti sa međunarodnim standardima koji zahtevaju kažnjavanje svake seksualne radnje bez PRISTANKA. Moramo da uskladimo Krivični zakonik Srbije sa Konvencijom Saveta o Evrope protiv nasilja prema ženama i nasilja u porodici koja traži postojanje nedvosmisleno i jasno izraženog PRISTANKA na seksualni odnos i kažnjavanje svake seksualne radnje bez PRISTANKA.
Malobrojni podaci o iskustvu mladih u vezi sa seksualnim uznemiravanjem na fakultetima, kao i zabrinjavajući medijski izveštaji o ovim slučajevima, ukazuju na nužnu potrebu da ustanove visokog obrazovanja obezbede sistematsko informisanje zaposlenih, kao i studentkinja i studenata o zabrani i sankcionisanju takvog ponašanja, podršku onima koji su izloženi uznemiravanju, kao i blagovremenu institucionalnu reakciju.
Autonomni ženski centar je dobio poziv Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja da se uključi u javnu raspravu o izmeni sadržaja izbornog predmeta Građansko vaspitanje za III i IV razred i VII i VIII razred osnovne škole, kao i za II, III i IV razred gimnazije.
Autonomni ženski centar je povodom teksta Udruženi u zaštiti dece uputio zahtev UNICEF-u da preispitate modele i koncepte kojima podržava interdisciplinarni rad na zaštiti dece od zlostavljanja i zanemarivanja. Zatraženo je da se insistira da se stručnjaci striktno pridržavaju postojećih standarda i principa rada u ovoj oblasti, propisanih i međunarodnim ugovorima, kao i zakonima i podzakonskim aktima Republike Srbije. Bezbednost i dobrobit dece ne mogu biti zaštićeni ako se kažnjava njihova majka u situacijama kada sistem nije blagovremeno i sveobuhvatno delovao.
Koalicija prEUgovor predstavila je najnoviji Alarm - nezavisni izveštaj o napretku Srbije u sprovođenju politika u oblastima poglavlja 23 i 24 pristupnih pregovora sa Evropskom unijom. Očekuje se da do kraja ove godine Vlada Srbije usvoji revidirane verzije akcionih planova za oba poglavlja, što predstavlja pravi momenat da se ova strateška dokumenta suštinski izmene u cilju postizanja boljih reformskih rezultata. Na konferenciji za medije u ime Autonomnog ženskog centra govorila je Bobana Macanović.
Autonomni ženski centar je danas uputio dopis Upravi za javne nabavke ukazujući na kršenje Zakona o javnim nabavkama i Zakona o socijalnoj zaštiti od strane Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i mogući nastanak štetnih posledica, a u vezi sa sprovođenjem konkursa za podnošenje predloga programa udruženja za uspostavljanje nacionalne SOS telefonske linije za podršku ženama sa iskustvom nasilja.
Organizacije članice Mreže Žene protiv nasilja upućuju otvorena pitanja Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja povodom raspisivanja trećeg konkursa za uspostavljanje Nacionalne SOS linije za podršku ženama sa iskustvom nasilja koji je na sajtu Ministarstva objavljen 27.9.2018.g.
Autonomni ženski centar je predao GREVIO ekspertskoj grupi alternativni izveštaj o primeni Konvencije Saveta Evrope o sprečavanju nasilja protiv žena i nasilja u porodici, pod nazivom “Poboljšana zakonska regulativa, neuspela zaštita”.
Šesti nezavisni izveštaj Autonomonog ženskog centra (dalje AŽC) o praćenju primene Zakona o sprečavanju nasilja u porodici obuhvata prikaz podataka za tromesečni period od aprila do juna 2018. godine, i pregled glavnih godišnjih nalaza i zaključaka, imajući u vidu da je 1. juna 2018. godine, navršena prva godina primene Zakona.
Autonomni ženski centar, u skladu sa svojim zalaganjima na uspostavljanju što adekvatnijeg institucionalnog sistema zaštite žena i dece žrtava nasilja u porodici, partnerskog i seksualnog nasilja, dostavio je komentare i predloge za izmene i dopune Nacrta zakona o besplatnoj pravnoj pomoći objavljenog jula 2018. godine.
Predloženim zakonskim izmenama u okviru Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o socijalnoj zaštiti ozbiljno se ugrožavaju interesi korisnika i korisnica usluga socijalne zaštite, ograničavaju se osnovna ljudska prava i uvodi prinudni rad, a sistem socijalne zaštite se centralizuje suprotno preporukama Evropske komisije o decentralizaciji sistema socijalne zaštite. Navedenim Nacrtom zakona, uslovljava se novčana socijalna pomoć i daju se preširoka ovlašćenja centrima za socijalni rad.